Повеќето од вас сигурно се прашуваат: дали учењето ментална аритметика (сметање со абакус) може да ги збунува децата за време на часовите по математика.

Всушност, студиите го покажуваат токму спротивното! Пресметувањето со модерната верзија на древниот јапонски абакус „Соробан“ всушност ги подобрува математичките способности на децата, помагајќи им да се истакнат и во менталната аритметика и во математиката на училиште.

Да видиме како оваа древна алатка ги развива детските вештини.

Што е абакус?

Тоа е традиционален јапонски абакус кој се користи за извршување аритметички операции. За разлика од современите калкулатори или методите на рачно пресметување (преку лист хартија и молив), абакусот бара од учениците да поместуваат мониста на абакусот, што им помага да визуелизираат броеви и изведуваат аритметички операции.

Но, дали учењето ментална аритметика ги збунува децата кога ќе почнат да учат традиционална училишна математика?

Науката вели не! Всушност, многу студии докажуваат дека абакусот обезбедува повеќекратни когнитивни придобивки кои ја подобруваат интелигенцијата и математичките вештини на децата.

Еве ги научните докази за придобивките од пресметувањето со абакус:

  1. Подобрување на математичките вештини

Студиите од институции како Универзитетот во Кјото покажуваат дека децата кои Вежбаат аритметика со абакус, развиваат побрзи и попрецизни ментални аритметички вештини.

Со тек на време овие ученици можат да решаваат сложени математички задачи во својот ум, како на пример:

Го визуелизираaт  абакусот – без потреба од физички присутен абакус. Како ова помага на училиште и училишните обврски?

Овие вештини им помагаат да бидат значително побрзи во пресметките, што директно ги подобрува нивните резултати по математика.

  1. Подобро разбирање на бројките

Со поместување на топчињата по краците на абакусот, децата ги замислуваат бројките и на овој начин тие подобро разбираат како функционираат бројките. Ова практично искуство се надополнува со традиционалната настава по математика и им помага на децата да видат како броевите се комбинираат на многу специфичен начин.

  1. Зголемена активност на мозокот

Студиите кои користат технологии за невровизуелизација (како што се скенери за МРИ) покажуваат дека учениците кои учат ментална аритметика активираат делови од мозокот кои се поврзани со визуeлно просторна обработка и работна меморија. Овие вештини помагаат децата поефикасно да ги обработуваат информациите. Едноставно кажано, вежбањето на менталната аритметика ја зајакнува способноста на мозокот да работи со бројки.

  1. Подобрување на когнитивните способности

Студиите објавени во Journal of Educational Psychology покажуваат дека децата кои учеле да сметаат  со абакус, покажуваат подобрување во концентрацијата, меморијата и вештините да решава проблеми. Овие придобивки им помагаат да имаат подобри перформанси не само во математика, туку по сите предмети во училиштето.

Зошто менталната аритметика НЕ ​​ѝ пречи на училишната математика?

Чест страв кај родителите е дека учењето ментална аритметика може да ги збунува децата кога ќе почнат да учат традиционална математика. Сепак, истражувањето објавено во International Journal of Science and Mathematics Education, го потврдуваат  тоа што учениците лесно се прилагодуваат помеѓу учењето со абакус и училишната математика.

Всушност, учењето со абакус им помага на учениците да изградат цврста основа, правејќи ги посигурни на часовите по математика.

Како менталната аритметика се вклопува во современото образование?

Во Азија, абакусот долго време се користи како моќна алатка за учење на ментална аритметика Но, не само таму – многу училишта и образовни програми ширум светот почнуваат да ги гледаат  придобивките од воведувањето на учењето со абакус.

Причината?

Ја прави математиката поинтересна и поинтерактивна, давајќи им на децата самодоверба да се справат со тешките задачи.

Во SmartyKids, веруваме дека подучувањето ментална аритметика е ефикасен начин да помогнеме децата да ги развијат основните вештини неопходни за успех во математиката и пошироко. Нашaта програмата ја користи оваа древна алатка за да го направи учењето забавно, да ги ангажира децата за време на часот и најмногу што е важно, да им се даде на децата вистинска предност во нивниот академски развој.

Заклучок

Научните истражувања се јасни: учењето на абакусот им помага на децата да се снаоѓаат со математиката без да ги мешаaт операциите.

Ги подобрува менталните аритметички вештини, го подобрува разбирањето на математичките концепти, па дури и ги стимулира когнитивните вештини како меморија, концентрација, логично размислување. Значи, ако се прашувате дали да го запишете вашето дете на курс по ментална аритметика, бидете сигурни дека ова е алатка која може да го надополни -и  да го  подобри – неговиот успех во училиште.

 

 


 

Истражување спроведено на тема:

Ментален абакус: Ефектот на обуката со абакус врз мрежите за нумеричка обработка на мозокот – Кјото

Универзитет: Оваа студија користи fMRI (функционална магнетна резонанца) за да покаже

како тренингот со Соробан ги активира мозочните области поврзани со нумеричка обработка и

работна меморија.

Когнитивните придобивки од обуката со абакус кај деца на училишна возраст – весник на едукативни

Психологија: Оваа студија докажува дека децата научени со абакус покажуваат подобрување

аритметички, концентрација и когнитивни вештини.

Ефективноста на обуката со абакус во подобрување на аритметичките вештини на децата – образовни студии во

Математика (Спрингер): Студија која ги споредува перформансите на децата научени со

абакус, и оние кои не се, покажуваат значителни подобрувања во пресметковните

вештина и брзина.

Учење математика и абакус: компаративна анализа помеѓу Јапонија и западните земји –

Меѓународен весник за наука и математичко образование: Кроскултурна студија која

покажува како учењето со Соробан го подобрува концептуалното разбирање на броевите.

Улогата на обуката со абакус во подобрувањето на нумеричката флуентност во основното образование – учење и

Упатство (Elsevier): Оваа студија покажува дека обуката со Соробан води до побрзо и

точни пресметки, подобрување на општата математичка писменост на децата.